Ieder jaar ontwikkelt telecomgigant Orange ter gelegenheid van het Glastonbury Festival een milieuvriendelijk prototype, dat meteen door de festivalgangers gebruikt kan worden. Eerder bouwde men een tent met zonnepanelen, dit jaar is het de beurt aan een t-shirt dat energie opwekt met geluidsgolven. Met behulp van het Piëzo-elektrisch effect, waarbij kristallen onder de druk van het lawaai van bijvoorbeeld het hoofdpodium een elektrische spanning produceren, kan zo een mp3-speler of smartphone worden opgeladen. Dit weekend wordt het shirt op het grootste muziekfestival ter wereld getest, wanneer we er een kunnen gaan aanschaffen is vooralsnog onbekend.
Volgende bericht: Mobiele telefoon met draaischijf
eSkootr Championship: met 100 km/u racen op elektrische stepjes
Metacycle: een betaalbare elektrische motor
Grootste foto van New York bestaat uit 80.000 megapixels
Elektrische Morris J-Type is een retro schoonheid
Nederlandse fabrikant bouwt Porsches om tot elektrische schoonheden
SoundShirt: een shirt dat doven muziek laat ervaren
De 32°N zonnebril wordt met een druk op de knop een leesbril
De mobiele robot van Volkswagen laadt elektrische auto’s op