2016 lijkt definitief het jaar van virtual reality te worden: sinds kort is de Oculus Rift te koop, later dit jaar komt Playstation VR uit en ook de HTC Vive wordt binnenkort aan de eerste klanten geleverd. Maar hoe verkoop je zo’n VR-bril aan mensen die niet de kans hebben om ‘m uit te proberen? De oplossing: een video waarin met behulp van een green screen de mogelijkheden worden getoond.
Volgende bericht: In een oude Game Boy kun je prima een Raspberry Pi verstoppen
Hoe een green screen werkt en waarom het gebruik ervan vaak helemaal misgaat
Great Bubble Barrier in Amsterdam voorkomt dat plastic de zee in stroomt
IKEA en Pizzahut maken grotere versie van het tafeltje uit pizzadozen
Norm Glasses: een betaalbare, normaal ogende AR-bril
Matterport: maak met een iPhone 3D-scans van je huis
Magway: goederenvervoer met magnetische levitatie
Tilt Five combineert bordspellen met augmented reality
Multibeam: surround-geluid zonder al die losse speakers
Philips Hue Sync Box koppelt je televisie aan je lampen